Communicatie met je hond.
Voor vele zal dit als hocus pocus zijn, maar het is wel zo belangrijk om te weten.
60% Psychologie
20% Energie
20% Magnetisme
Mens en dier zijn elektromagnetische wezens.
Je kunt alles aantrekken wat je wilt, maar als mens of dier dat je aantrekt zich niet tot je aangetrokken voelt, of als je psychologie verknoeid is, zul je het wegduwen of andersom.
Werk met mij
80 – 20 regel.
We hebben allemaal de 80/20-regel gehoord:
80% is psychologie 20% mechanica
Uitkomsten Oorzaken
80% van de uitkomsten worden veroorzaakt door 20% van de oorzaken.
Werk je met mij?
Dogsview.nl
De 60 – 20 – 20 regel.
60% is psychologie.
20% is energie.
20% is aantrekkelijkheid.
De energie die mens en dier hebben om meer te doen, en langer actief te blijven.
Het zijn niet alleen de wetten van aantrekkingskracht die dingen in ons leven aantrekken, hoewel dat er deel van uitmaakt. Aangetrokken zijn en ervoor zorgen dat we ons aangetrokken voelen, tot wat we willen op een manier die onbevreesd is. Als gevolg hiervan zullen mens en dier meer doen, zodat mens en dier er meer aan overhouden.
Bij de meeste mensen en dieren, wanneer ze iets willen, wat hen ervan weerhoudt er achteraan te gaan en ervoor te zorgen dat die magie plaatsvindt,
zijn:
- Eigen remmingen,
- Angsten,
- Tekortkomingen.
Mens, dier en planten hebben
elektromagnetische velden.
De mensen, planten en dieren zenden hele kleine magnetische signalen uit.
Zo ontstaat er bijvoorbeeld als we denken ontstaat een magnetisch veld rondom de hersenen. De wetenschap is er in geslaagd deze velden te meten. Verder functioneert ieder onderdeel in ons lichaam, tot de kleinste atomen en moleculen aan toe, op basis van subtiele elektromagnetische interacties.
Bij dieren werkt het net zo. In onderzoek is aangetoond dat vogels zich oriënteren op het aardmagnetische veld. Dit doen ze vermoedelijk door middel van de stof magnetiet die ze bezitten. Waarschijnlijk oriënteren alle dieren zich middels het aardmagnetisch veld door het bezit van deze stof.
Werk met mij
Dogsview.nl
Communicaiemodel
Communicatiemodel van Lasswell
Het communicatiemodel is een klassiek zender-ontvanger model en wordt hedendaags nog veel gebruikt. Het is een eenrichtingsproces binnen de communicatie. Het model beschrijft wie iets zegt, wat die persoon zegt, via welk kanaal de boodschap overgebracht wordt, voor wie de boodschap is bedoeld en welk effect deze boodschap heeft.
Communicatiekruispunt van Van Ruler
Informering
Deze communicatie gaat over het informeren.
Overreding
Dit gaat over kennis, houding en gedrag.
AIDA model
A (attentie)
Hier wordt de doelgroep onderworpen aan een boodschap.
I (interesse)
In de tweede fase moet de een positieve indruk achterlaten aan de doelgroep.
D (verlangen)
In de derde fase wordt de interesse van stap 2 omgezet in verlangen.
A (actie)
Het aanzetten tot actie is de laatste stap in het communicatiemodel.
De energetische relatie tussen mens – hond, hond – mens, hond – hond.
De energetische relatie tussen mens – hond en hond – mens maar ook hond – hond behelst veel meer. In de wisselwerking van deze energetische relatie kan heel veel mis gaan die de relatie tussen de mens – hond en hond – mens maar ook hond – hond kunnen verstoren. Dat kan hele grote impact hebben op zowel het gezin als bij de hond.
Mensen gaan er vaak vanuit dat puppy’s geen baby’s meer kunnen zijn, bijvoorbeeld: eigenaren verwachten vaak dat het puppy’s met 12 weken al volledig zindelijk zou moeten zijn, maar voordat een puppy goede controle over de kringspieren krijgt ligt op ongveer op de leeftijd van 5/6 maanden.
Is dit een eerlijke start voor het puppy?
Een puppy’s ontwikkelt op dezelfde wijze als mensen baby’s door de aanmaak en verbindingen van neuronen in de hersenen. Een baby leert door te voelen en te proeven aan alles wat die handjes kunnen vasthouden. Puppy’s leren ook door met de bek alles vast te pakken. Zo kan het puppy zichzelf ontwikkelen en leren. Ook een puppy leert alleen door fouten te maken. Stel je verwachting bij zodat de energenische relatie in iedergeval goed blijft tussen jou en je puppy.
Werk je met mij?
Dogsview.nl
Heb je al nagedacht hoe je dat doel
wilt bereiken?
Wat is jou inbreng?
In hoeverre ben jij bereidt om tijd en energie te investeren om jouw puppy/hond op te voeden en blijvend te begeleiden?
Wat is jou voldoening?
Hoe voelt het om meer inzichten in de opvoeding te krijgen voor een nog beter resultaat?
Durf jij je hond autonomie te geven?
Hoe zou het voor jou voelen als jouw hond zelf de goede beslissingen kan nemen?
Wat is het resultaat?
Een stabiele hond die zelf heeft leren denken om tot een goed resultaat te komen.
Join
Werk je met mij?